Om föreningen

Stora Essingen

Brf Essingeviken består av 116 lägenheter vid Mälarens strand på Stora Essingen. Vi består av 9 st flerfamiljshus som färdigställdes under perioden 1995 till 1997 och ligger på Stora Essingen vid Mälarens strand nära Oxhålsbadet.

Adresser till föreningen är Gammelgårdsvägen 44, 48, 50, 52, 54, 56 och 58 samt Essingeringen 82 och 84. Mellan husen finns gemensamma grönytor med skyddade platser för rekreation. I föreningen finns också ett garage samt gemensamma utrymmen som festlokal, bastu, träningsrum och övernattningsrum.

Vid bildandet 1995-1997 fanns det två bostadsrättsföreningar och en samfällighetsförening inom Essingeviken. Under åren 2012 till 2014 genomfördes en fusion av de båda bostadsrättsföreningarna och den gemensamma samfällighetsföreningen avvecklades. Nu finns endast en förening, Brf Essingeviken.

Styrelsen som valdes vid senaste årstämma 2023-05-30 består av Olle Roback (ordförande), Anders Hagbjörk, Marc Oldmar, Tom Svenonius, Andreas Vernervinge, Marjolaine Thulin (suppleant) och Henrik Holmgren (suppleant).

Som medlem i föreningen kommer du åt all information på hemsidan genom att logga in. Har du glömt ID och/eller lösenord så kontakta styrelsen.